افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 466
بازدید کل : 11253
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

انواع بخور و اثرات آنها


4- ميتوانيم از عرق بهار نارنج و گلاب در دستگاه بخور استفاده کنيم
5- از ماليدن دست و يا وسيله آلوده به پوست صورت قبل و بعد از بخور دهي جدا خوداري گردد
زمان لازم جهت بخار دهي
پوست معمولي : مدت زمان لازم جهت بخار دهي پوستهاي نرمال 10دقيقه مي باشد
پوست چرب :مدت زمان لازم جهت بخار دهي پوستهاي چرب 7 دقيقه مي باشد
پوست خشک :مدت زمان لازم جهت بخاردهي پوستهاي خشک15دقيقه مي باشد

انواع بخور :

بخور نعناع ، جعفري و ليموترش : اين بخور براي از بين بردن دانه هاي سر سياه و بستن منافذ پوست مفيد است و رنگ پوست را شفاف کرده و رطوبت خاصي به پوست مي بخشد . يک ساقه جعفري و يک ساقه نعناع تازه را پاک کرده و شسته ، سپس آنها را همراه پوست نصف ليمو ترش تازه اي که حتما آن را شسته ايد داخل ظرفي حاوي نيم ليتر آب جوشانده و بخور دهيد.همانند تمام بخور هاي ديگر پس از آن پوست خود را با آب سرد شست و شو دهيد و اگر روي پوست خود جوش هاي سر سياه داريد با انگشتهاي بدون ناخن آنها را فشار دهيد ، بعد از بخور حتما از ماسک هاي طبيعي استفاده کنيد مثلا ماسک خيار .




بخور بخار آب: اين بخور را مي توان هميشه و در همه جا انجام داد. بدين صورت که پوست را در معرض بخار آب قرار داده، ولي مواظب باشيد که بخار، پوست شما را نسوزاند، با اين کار آلودگي ها و چربي ها و سلول هاي شاخي از سطح پوست تميز شده و پوست شما مرطوب مي گردد و اين مرطوب بودن مانع ايجاد چين و چروک ها مي شود.




بخور گل ختمي و بابونه:اين بخور علاوه بر اين که باعث تميزي و مرطوب شدن پوست مي گردد باعث ضد عفوني و روشن شدن و شادابي پوست نيز ميشود. بهترين کاري که مي توان بعد از اين بخور، علاوه بر استفاد از انواع ماسک ها انجام داد، استفاده از روغن زيتون و در صورت داشتن جوش در روي صورت، از آّب ليموترش مي باشد که بايد با کمک پنبه، مخلوط روغن زيتون و آبليمو ترش را روي پوست ماليده و پس از 30 دقيقه صورت را با آب ولرم شست. طريقه استفاده از بخور : مقداري گل ختمي و گل بابونه را در ظرف آب جوش مي ريزيم و سپس در ظرف را به مدت 10 دقيقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و يک پارچه کلفت روي سر خود و ظرف انداخته و همين طور که صورتمان بالاي ظرف و در معرض بخارها قرار دارد و با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، اين عمل را چندين بار تکرار مي کنيم.




بخور رامسن (زنجبيل شامي):اين بخور علاوه بر اين که باعث تميزي و شادابي پوست مي شود براي دستگاه تنفسي نيز بسيار مفيد مي باشد. براي اين منظور جوشانده غليظ و بسيار گرم آن استفاده مي شود که با انداختن پارچه يا لحاف بر سر، بخار آن را استشناق کرده و در همان حال پوست صورت را ماساژ مي دهيد و سپس با يک حوله تميز پوست را تميز مي کنيد. (مقدار لازم از اين گياه دو مشت کامل از ريشه آن در يک ليتر آب توصيه شده است.)



( نکته )1: براي بخور دادن پوست مي توانيد از گياهان زير نيز به صورت بالا استفاده نماييد. اين گياهان عبارتند از : بابون، آويشن، اسطوخدوس، گزنه سفيد، رازيانه، زيرفون، بومادران، اکليل کوهي، نعناع صحرايي، صمغ عربي، کافور.

( نکته) 2: پس از بخور دادن مي توانيد با کمک نوک انگشتان و يک دستمال ، جوش هاي سرسفيد و سرسياه خود را با فشار خالي نماييد ولي نکته مهم در اين مورد آن است که پس از عمل بخور چون منافذ پوست باز مي شوند و سر جوش ها نيز باز خواهد شد، بهتر است که براي تنگ کردن اين منافذ پس از اتمام کار، از خيار رنده شده يا ليموترش تازه و يا اگر پوست چربي داريد از آب سرد يا يخ کمک بگيريد و آن ها را به صورت ماسک بر روي پوست قرار دهيد.




  تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com